Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.04.2011 21:00 - То ще промени живота ти
Автор: perla Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2377 Коментари: 1 Гласове:
7

Последна промяна: 10.04.2011 21:20


    
     Приятелката ми няма много време. Седнали сме да обядваме и тя уж между другото споменава, че двамата с мъжа й смятат да „създадат семейство". Всъщност иска да каже, че биологичният й часовник сигнализира края на репродуктивната й възраст и се налага да реши дали ще става майка или не.
     - Правим проучване - полушеговито казва тя – Дали да имаме бебе, ти как мислиш? 
     - То ще промени живота ти - предпазливо рекох аз, като внимавах да говоря с неутрален тон.
     - Да, знам - отвърна тя - Край на излежаването до късно в събота, край на спонтанните решения за заминаване на почивка...
      Но аз нямам точно това предвид. Гледам приятелката си и се опитвам да реша какво да й кажа.
      Иска ми се да и кажа това, което никога няма да научи в курса за бременни и майки. Иска ми се да и кажа, че физическите травми от раждането ще заздравеят, но майчинството ще й нанесе такава емоционална рана, че цял живот след това ще бъде уязвима.
     Мисля си дали да и кажа, че никога няма да може да прочете вестник без да си каже: ,,Ами ако това беше моето дете?" Че новината за всяка самолетна катастрофа, за всеки пожар ще я преследват неспирно. Че когато види снимка на гладуващи деца, ще се пита дали има нещо по-ужасно от това да гледаш как детето ти умира.
     Гледам грижливо поддържания маникюр на ръцете й и елегантния и костюм и си мисля, че колкото и да е изискана, майчинството ще я върне към примитивното състояние на мечка, която защитава малкото си. Че един тревожен вик „Мамо!" ще я накара да изтърве на мига суфлето или най-скъпата си кристална ваза, без да се поколебае.
     Чувствам как трябва да я предупредя, че независимо от многото години, посветени на професионалното й усъвършенстване и развитие, майчинството ще я изкара от релсите на кариерата. Може да намери жена, която да гледа детето, но един ден ще й се случи да отиде на важна бизнес среща с натрапчивата мисъл за сладката миризма на своето бебе. Ще й се наложи да употреби цялата си дисциплинираност, за да не изтича до вкъщи, само за да се увери, че детето й е наред.
     Искам да й кажа, че незначителните ежедневни решения вече няма да бъдат толкова лесни. Че желанието на едно петгодишно момченце в Макдоналдс да отиде в мъжката тоалетна, а не в дамската може да прерасне в извънреден проблем. Че точно там, сред тракането на подносите и детските викове, въпросът за самостоятелността и половата принадлежност ще трябва да се сложи на везните срещу възможността в мъжката тоалетна да дебне някой перверзен тип. Колкото и да е независима в работата си, като майка тя постоянно ще бъде изпълнена с колебание и неувереност.
     Гледам хубавата си приятелка и ми се иска да я уверя, че в крайна сметка ще свали килограмите от бременността, но никога няма да се чувства по същия начин. Че колкото и да е важен личният й живот, той винаги ще бъде на второ място след този на детето й. Че ще се жертва без да се замисли, ако се налага да спаси рожбата си, но ще започне да се надява на дълъг живот - не за да осъществи собствените си мечти, а за да види как детето й постига своите. Иска ми се да разбере, че белегът от цезарево сечение и лъскавите следи от стрии ще се превърнат в почетни белези.
     Отношенията и със съпруга й ще се променят, но не по начина, по който тя си мисли. Иска ми се да разбере колко повече можеш да обикнеш един мъж, който никога не пропуска да напудри бебето или никога не отказва да си поиграе с детето. Мисля си, че трябва да й кажа как ще се влюби отново в съпруга си заради неща, които сега ще й се сторят твърде прозаични.
     Иска ми се приятелката ми да усети връзката, която ще почувства с жените на всички времена, които отчаяно са се опитвали да предотвратят войните, злините и шофирането в нетрезво състояние. Надявам се да разбере защо аз мога да разсъждавам трезво през повечето време, но да стана временно невменяема, когато бъдещето на децата ми е застрашено от избухване на ядрена война.
     Иска ми се да опиша на приятелката ми радостта от това, да видиш как детето ти се научава да удря бейзболната топка. Иска ми се да чуе гърления плътен смях на малкото дете, което за пръв път докосва мека кучешка козина. Иска ми се тя да вкуси от радостта, която е толкова реална, че чак боли.
     Озадаченият поглед на приятелката ми ме връща към действителността и аз осъзнавам, че очите ми се пълнят със сълзи.
     - Никога няма да съжаляваш - казвам аз накрая.
     После се протягам през масата, стисвам ръката на приятелката си и изричам молитва за нея, за мен и за всички обикновени смъртни жени, които вървят по пътя на това най-свято от всички призвания.

Дейл Хенсън Бьрк
/Историята е предоставена от Карън Уилър/



Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kite333 - Прекрасно е !
10.04.2011 22:04
Прекрасно е !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: perla
Категория: Тя и той
Прочетен: 149593
Постинги: 44
Коментари: 204
Гласове: 844
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031