Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.12.2007 13:09 - Гастро-нещо си рефлукс или Страх?
Автор: perla Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5448 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 23.12.2007 13:11


Първо да започна с това, че с хипохондрията сме на “ти”. Страшни дружки, въпреки че сега като се замисля не знам, от кога ни датира приятелството. Когато ме заболи нещо, си слагам различни  диагнози, ровя се в интернет – още по-сериозни стават нещата там, и съответно, през около седмица, страдам от най-различни неща..Даа, така стоят нещата – добре че личния ми лекар е наблизо, и е доста добър диагностик...  :)   Та миналата неделя преживях страшна криза – събудих се през нощта със страшни болки в гръдната кост някак си, пари ми, боли ме, все едно нещо ме изгаря..Предположих че може и киселини да са (въпреки че досега не съм имала и не знам какво представляват). Едвам заспах, а през целия ден се чуствах ужасно зле – едвам преглъщах каквато и да е храна, а болката не минава. Чудех се дали да не ида до Пирогов, ама шубето си е шубе. Стискам зъби и ще ми мине. Пих какви ли не неща – за киселини, за стомах, сода с вода...Следващите два дена беше по-леко, но понеже не ми мина напълно се запътих към GP-то ми. Разпитва ме обстойно, преглежда ме и отсъди – гастроезофагеален рефлукс. Ааа? Моля? Какво рефлукс? Това представлявало преминаване на стомашно съдържимо в хранопровода, от където идва трудността при преглъщане и другите симптоми – болка зад слънчевия сплит, парене, и т.н. Връчи ми една листовка с диета, която трябва да се спазва, едни хапченца и ме изпрати по-живо, по здраво. Ако няма подобрение, предстоят едни изследвания, за които не искам и да си помислям (гастероскопия..).   По-добре съм сега, въпреки че пак ме понаболва. Четох в интернет (не се смейте), че това си е хронично заболяване и няма отърване...Хронично, не-хронично аз съм си виновна. Само аз и никой друг. Защото не слушах като ми казваха да не пия кафе на гладно, да не пуша на гладно, да ям по-редовно, да престана с тия диети...Ама аз – не. Та само да ви обясня как протичаше хранителния ми режим в последните няколко години: сутрин закуска – кафе с цигара (не една, разбира се); обяд – като закуската; когато имам възможност по-късно следобяда се хапва нещо, когато нямам пак кафенце, фрешче, да притъпя глада, и вечерта евентуално да се навечерям по-стабилно. Имало е дни, в които съм забравяла за яденето и съм карала на солети, или някакви производни...Чудничко. Еми даа, сега вече закусвам нещо малко сутрин, цигарите не съм ги съвсем спряла, но се ограничавам до 3-4 на ден, едно кафе и то само сутрин, а другата диета тепърва я налагам в ежедневието си. Малко след дъжд качулка, но..това е положението.   Сетих се да погледна в книгата на Луиз Хей “Излекувай живота си”, какво пише за конкретния орган (тя дава обяснение на физическата болка с психическа такава). Та: -стомах- Страх.Страх.Страх.Вкопчване в страха.Страх от новото. -гастрит-Продължителна несигурност.Чувство на обреченост. -язва-Страх.Силно убеждение че не сте достатъчно способен.Какво ви разяжда?   Май има нещо вярно. Аз по принцип съм страшно притеснителен човек. В смисъл – страхувам се за близките си - да не им се случи нещо лошо, притеснявам се за бъдещето - дали всичко ще се развие така както аз искам, притеснявам се за работата, вътрешно душата ми трепери. Значи ето как един вътрешно-психически проблем покосява физиката. А аз съм привърженик на мнението, че за да сме физически здрави, първо трябва да сме в добро психическо здраве. Знам че не откривам топлата вода, но сега имам нагледен пример. Та за заключение на дългия ми постинг искам да ви посъветвам няколко прости, всеизвестни, но (от опит) изпитани правила:   -         закусвайте сутрин. Дори да е половин банан, или една обикновена бисквита. -         Хранете се редовно, по-малко. -         Не злоупотребявайте с цигарите, кафето и алкохола (малко трудно в напрегнатото ни ежедневие) -         И най важното: поддържайте здрав психически дух.   Мисловните нагласи на Луиз Хей (започвам да ги практикувам) за това са: Обичам и одобрявам себе си. В хармония съм.Спокоен съм. Дишам свободно и пълноценно, в безопасност съм. Имам вяра в процесите на живота. Всичко е наред.   Дааа, всичко е наред....



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. apollon - трябва да се лекувате холистично
23.12.2007 13:25
трябва да се лекувате холистично
цитирай
2. soho - Чета и се смея - не на теб, а на себе си. ...
23.12.2007 15:07
Чета и се смея - не на теб, а на себе си. Забранила съм си всякакъв достъп до по новото издание на Домашен лекар, по точно няква енциклопедия за кукувици като мен с всички болести и нагледно с картинки. Та аз даже и гръдна жаба съм си намирала (сега нямам спомен какво беше, ама със сигурност го имах :)))

И на мен ми препоръчват Излекувай живота си. А сега си взех един метод който завършва с - намерете си хоби. А такова нещо като хоби ми е непонятно:)))

За закуската си права - аз пък ям като разпрана, и много пия и пуша за сметка на това :))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: perla
Категория: Тя и той
Прочетен: 150257
Постинги: 44
Коментари: 204
Гласове: 844
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930